CaFé Liesje

Aquarell Jellyfish (klinkt toch mooier dan “kwal”, niet?)

Leave a comment

Nadat ik de bomen gemaakt heb is het waterverfmonster in mij weer ontwaakt.
Vrijdag kon ik het niet laten de penselen weer op te pakken en aan de slag te gaan met het maken van een kwal. Maar kwal vind ik een heel lelijke naam voor een heel mooi dier dus vanaf nu houd ik het bij de engelse naam jellyfish (:

Illustratie kwal

Illustratie: Jessica Durrant

Al langer zie ik super mooie aquarel afbeeldingen langskomen op internet / Pinterest. Onder andere van deze was ik erg onder de indruk.

Omdat ik eens wilde kijken of ik ook zo iets zou kunnen maken heb ik deze afbeelding als richtlijn aangehouden en ben ik eens flink aan de slag gegaan.
Ik ben meer voor de aqua blauw en groen tinten gegaan. Ik ben verzot op een blauw groenige kleur in mijn palet dus het was een feest die zoveel te kunnen gebruiken!

Aquarelle Kwal

Jellyfish

En het eindresultaat? Ik ben tevreden.
Ik merk dat ik het soms moeilijk vind in kleurvlakken soms plekken helemaal wit te laten. Terwijl ik dit juist in andermans werk mooi vind. Puntje voor volgende keer.

Leave a Reply

